Uccuneki!

Soha nem szerettem futni, pláne nem sokat. Mostanában mégis szoktam, mert nekem ez jó. Meg egészséges. Meg kihívás. Mert van hova fejlődni. Bőven.

Friss topikok

  • Simone Lewis: @snatch_: Szia, köszi, hogy benéztél ide! Azzal egyetértek, hogy megszokás kérdése, de amíg nem v... (2013.07.23. 12:02) Hogyan (ne) győzzük meg saját magunkat
  • Simone Lewis: @saaby.: Fú, ez jó kis naptár, köszi! (2013.06.06. 13:02) Az a terv, hogy nincsen terv
  • rrroka: @Simone Lewis: beírtam FB csoportjukba is, a nevet random választottam, nem csak ehhez a névhez, h... (2013.04.18. 08:42) Fussunk mint állat
  • T@Z: Köszi, sosem lehet tudni. :) Jó futást, gyönyörű a rakpart mindkét oldalon! (2013.03.05. 16:32) Évi update
  • csiripiszli12: @Simone Lewis: Hajrá! :) (2012.10.22. 13:35) Távirati stílusban

Linkblog

Helyrebillentve

Simone Lewis 2011.08.31. 22:17

Na jól van, helyre tettem a lelkemet – ma (hiszen szerda van) 2 kört futottam a szigeten és 68 perc alatt, yeah. Napközben igyekeztem nem túlenni magam, ittam is rendesen és bár a tejeskávé adagomat (4 bögre) is le akartam csökkenteni, az nem ment. Szerintem az nekem nagyobb kihívás, mint 20 km-t lefutni…
Szóval ma itt volt a főnök, hosszúztam, így rákészültem, hogy esti edzés lesz a szigeten. Ki is értem fél 8 magasságában, szerintem ideális idő volt egy kellemes futáshoz. Zenét nem vittem, csak elindultam a szokásos kezdőtempóban, vagyis komótosan. Sorban leelőzgettek, de nem foglalkoztam vele. Az elején megfigyeltem, hogy úgy éreztem egy pillanatra, mintha jobb lenne puhább talpú cipőben szaladni. Annyit foglalkoznak ezzel a cipő-topikkal, én ehhez hozzá sem tudok szólni. Nekem egy frankó kis Reebok csukám van, ezt még a Spuriban ajánlották az én pronáló lábaimra. Szerencsére aznap a Hervisben ugyanazt a cipőt féláron (13,000-ért) árulták, így ott vettem meg ofkorsz. Vagyis nem olcsó, gagyi cipőben futok és tökéletesen jól érzem benne magam, hatalmas változást jelentett a nem futáshoz készült NIKE Air Max után és nagyon kényelmesnek érzem a mai napig. Általában aszfalton futok, a sziget budai oldalán végig, de érdekes módon a pestin az elején a gumiszalagon szoktam, talán azért, mert a sóder nagyon laza most ott…szóval ma eszembe jutott, hogy jobb lenne egy puhább cipő. De csak egy futó gondolat volt, nem fájt semmim. A 2. körbe is belekezdtem szépen, haladtam a tempómban. A 2. kör 2. felénél kezdtem egy kicsit gyorsítani (persze csak lassan gyorsítok), kezdtem előzgetni. Aztán meguntam, hogy nem tudom kikerülni a hölgyikéket, kifutottam a salakra. Na ott valamiért úgy éreztem, hogy nagyon oda vágom a lábamat és a gyomromban éreztem a csapódás erejét. Kifejezetten rossz volt, alig vártam, hogy visszamenjek a rekortánra. Belekezdtem az uccsó 1,5 km-be, kezdtem hosszabbakat lépni és szájon át lélegezni. Sokszor, ha a befutó szakaszban vagyok, elkezdek számolni valamit – a lépéseimet, a levegővételeket, vagy a fákat, lámpákat stb. Így valahogy gyorsabban túl vagyok az adott szakaszon. Ma a levegővételt számoltam, úgy saccoltam 100 levegő be és ott vagyok a célban. 114-re be is értem, 68 perc 12 mp alatt. Endo mellémért, de meg sem lepődök. Lényeg, hogy helyretettem a lelkem, ma is jót futottam, most ismét bizakodó hangulatban vagyok, annak ellenére, hogy a gyomrom megint felkavarodott a végére, de remélem ezt később "kinövöm".

Még annyi, hogy ma megnéztem a vasárnapi félmaraton útvonalát – ez baromi hosszú!!! Még úgy is, ha belegondolok, hogy ma a felét lefutottam, nekem hosszabbnak tűnik arányában... Minden indulónak, de főleg azoknak, akiket ismerek, a félmaratonosoknak és / vagy Triósoknak jó futást, jó időt kívánok és várom majd a jó kis beszámolókat! Hajrá mindenkinek!!

Címkék: sziget cipő aszfalt két kör félmaraton salak rekortán

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uccuneki.blog.hu/api/trackback/id/tr143194177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.08.31. 22:48:08

Az nem sóder hanem gyöngykavics!

Köszi a jókívánságokat és tényleg baromi hosszúnak tűnik. :(

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.31. 23:03:46

Köszi szépen a drukkolást.

Amúgy én általában a számon át lélegzem, és a múltkor, amikor otthon futottam azt a tökjót, meg is világosodtam, hogy ez mitől van. Rájöttem, hogy a szám nagyobb, mint az orrom, és ezért :D

pannonfunk 2011.09.01. 07:30:52

Majd ha heti 4x2 kört futsz, lejjebb fog esni a kávéadag, legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Meglepően kicsi a belváros, ezért tűnik hosszúnak a félmaraton. Próbálj meg fejben ráhangolódni, hogy csak kétszer lesz hosszabb, mint amit ma futottál, ha nem ezzel az érzéssel állsz rajtvonalhoz, akkor fejben tényleg nagyon hosszú lesz a táv. Mondjuk az 5 km-nél csodálkozzál rá, hogy jé ez már a negyede a teljes távnak, és sokkal rövidebb, mint a térképen néz ki. Vagy valami ilyesmi gondolat fejben jót fog tenni.

Látatlanba ezt nehéz megmondani, meg én is tapír technikával futok (kombinálva egy kis vizilóval :) ), úgyhogy jó mondja neked, de próbálj meg figyelni arra, hogy a súlypontod körül fogjál talajt és ne előtte. Ez nehéz, mert az ember hajlamos előre lépni, mert attól lesz hosszú a lépte. De ez lassít, egy csomó energiát elveszítesz azzal, hogy becsapódáskor fékeződől. Ha a súlypontodnál fogsz talajt, gördülékenyebben fogsz futni, és kevésbé fogod érezni a becsapódásodat. Nem kellene a becsapódást érezni, főleg nem a gyomrodban...

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.09.01. 09:12:20

@BRandom: Gyöngykavics, oké főnök.
@csiripiszli12: Régen én is szájon át lélegeztem, de télen a hideg miatt átszoktam arra, hogy az orromon veszem a levegőt, amíg tudom.
@pannonfunk: Én nem futok ám vasárnap. Az időpont sem jó, meg én messze vagyok még a félmaratontól, még a 10 km is heti 1x megy csak. De jövőre szeretnék arra készülni. Alapvetően sztem jó tartással futok, ez a gyomros becsapódás most jelentkezett először, furcsálltam is. És szinte mindig matekozni szoktam futás közben - ha ennyit lefutottam, akkor még ennyiszer ennyi van hátra stb stb. :)

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.09.01. 17:51:57

Hihi, en is napi 4 tejeskavet iszom, es a bogre az nagy bogre :D De a tejeskaveval semmi baj nincs, a kave a legujabb kutatasok szerint kifejezetten jo hatassal van a sportolo szervezetre, a tejet meg ugye nem kell bemutatni... ha cukor nem kerul bele, akkor nincs is jobb szokas :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.09.02. 10:46:28

@helga84: Én hol ezt hallom, hol azt; de leginkább azt, hogy a tej milyen rossz a gyomornak...sebaj, erről NEM VAGYOK HAJLANDÓ LEMONDANI :))
Cukor nélkül, persze (különben már gurulnék...)