Uccuneki!

Soha nem szerettem futni, pláne nem sokat. Mostanában mégis szoktam, mert nekem ez jó. Meg egészséges. Meg kihívás. Mert van hova fejlődni. Bőven.

Friss topikok

  • Simone Lewis: @snatch_: Szia, köszi, hogy benéztél ide! Azzal egyetértek, hogy megszokás kérdése, de amíg nem v... (2013.07.23. 12:02) Hogyan (ne) győzzük meg saját magunkat
  • Simone Lewis: @saaby.: Fú, ez jó kis naptár, köszi! (2013.06.06. 13:02) Az a terv, hogy nincsen terv
  • rrroka: @Simone Lewis: beírtam FB csoportjukba is, a nevet random választottam, nem csak ehhez a névhez, h... (2013.04.18. 08:42) Fussunk mint állat
  • T@Z: Köszi, sosem lehet tudni. :) Jó futást, gyönyörű a rakpart mindkét oldalon! (2013.03.05. 16:32) Évi update
  • csiripiszli12: @Simone Lewis: Hajrá! :) (2012.10.22. 13:35) Távirati stílusban

Linkblog

Fel és alá, ide-oda. Ja, meg Vivicitta

Simone Lewis 2012.04.02. 13:11

Régen írtam. Ennek egyetlen oka az, hogy nincs miről írni igazán. No meg ihletem sincs. Ja, és időm sem nagyon. Oké, akkor 3 oka van.
Kezdünk belerázódni a falusi életbe, többször futottam már kicsit hosszabb, 8-9 km-s etapokat a faluban. Mivel mindig csak este, sötétben mentem, nem hagytam el a falu területét, így elég nagy cselöndzs az útvonaltervezés. Arról nem is beszélve, hogy még mindig eltévedek! Szinte sakktábla-szerű a falu, de átszeli átlósan a fő utca, amitől az amúgy is gyenge női iránytű a fejemben teljesen megborul. Azzal szoktam magam szórakoztatni, hogy megtippelem, hogy hol fogok kilyukadni. Egy idő után viszont nem szórakoztató, hogy szinte soha sem találom el :) De legalább a teljes falukör útvonala megvan, amit elsőre nem sikerült összehoznom, szóval javuló a tendencia azért.
Szerencsére most már majd hosszabbodnak a nappalok, így majd hamarosan kifutok a faluból is, már néztünk egy-két útvonalat az erdőben. Van olyan is, ahol nincs illegális szemétlerakó, tök jó. Arról nem is beszélve, hogy világosban menni föl-alá a faluban, nem vicces; már így is úgy néztek rám páran, mint egy ufóra.
Másik, 9 km-es útvonal lett az iroda-szigetkör-iroda kombó. Ha időben elindulok és lefutom, még pont visszaérek, hogy visszaöltözzek, kicsit rendbeszedjem magam és elcsípjem a vonatomat. (Az autó depis, össze van törve. No meg olcsóbb is vonattal közlekedni, így hol azzal járok be, hol autóval. Már ha egyben van).
Mint múltkor is írtam, nem vagyok rácuppanva a versenyekre, nem volt semmi nagy betervezés. Beneveztünk kollégákkal a Vivicittára, a 12 km-es távra. Úgy voltam vele, hogy ezt le tudom futni, anélkül, hogy rástresszelnék és nagyon rá kellene készülnöm. Mjad rájöttem, hogy idén alig-alig futottam 10 km körül vagy felett. Aztán mikor két nappal előtte jött a sarki szél, akkor sem lettem lelkesebb. A verseny előtti éjszaka felébredtem arra, hogy baromi erősen fúj a szél és már behergeltem magam, hogy mekkora szívás lesz. Majd utána azon, hogy emiatt nem tudok aludni és biztos fáradt leszek...Szerencsére visszaaludtam és reggelre a szél is csitult. De 3 fok volt...Sebaj, elindultam, hála a MÁV mentrendnek, már negyed 9-kor az irodában voltam és vártam a többieket. 10 felé elindultunk a szigetre, éppen odaértünk időben. 10:58-kor még a wc-knél álltam sorba és a melegítést is sorbanállás közben végeztem el; aztán 11-kor álltam be a zónámba. Rengetegen voltak, de mivel az előre megsaccolt időhöz mért zónákból indították az embereket, közel nem volt akkora torlódás, mint máskor. Az új indítási módszer miatt sokáig a tempómnak megfelelő emberekkel haladtam és nekem ez kifejezetten tetszett. Csak óra volt nálam, arra figyeltem, hogy ne gyorsuljak. Tök jól mentem, szerencsére a szél is minimális volt. Öltözetem nagyon jól klappolt, nem fáztam, és még a baseball sapka sem zavart, pedig mostanában kezdtem el abban futni (reggel a facebook-on egyik kommentelő írta, hogy edzéshez felvett öltözet mínusz egy réteg; ezt a tanácsot követtem és nagyon bevált). Érdekes módon a 8. km körül hirtelen minden bajom lett. Egyszer fel kellett lépnem egy magasabb patkára és mintha kőből lett volna a combom. Belassultam, és amikor levált a félmaratonos táv a Margit hídnál már nagyon szenvedtem. Eléggé nyökögve, de lefutottam a maradék 3 km-t. Az össz, nettó időm 1 óra 14 perc 49 mp lett, átlag 6,2-es kilométerekkel. Ami nekem versenyhez olyan átlagos, de az is igaz, hogy az időm annyira nem is izgat. Inkább csalódott vagyok egy kicsit, mert nem jött be a szokásos technikám, hogy kimérten, lassan indulok és a végét jól megnyomom, majd hosszú léptekkel, (és a lényeg!) vidáman befutok. Ez most kimaradt a végén, sajnáltam. Estére nagyon fáradtnak éreztem magam. Valószínűleg a szélben futás betett, meg a pár enyhe emelkedő. Gulo szerint kellene résztávoznom meg ilyesmik, de nekem ahhoz mínusz 6 kedvem van. Frissíteni sem frissítettem sehol sem, valahogy nem éreztem, hogy szükségem lenne rá. Lehet, hogy kellett volna.
Sokat agyalok a félmaratonon, de csak olyan szinten, hogy néha úgy érzem bennem van, menne az nekem. Aztán most jött ez a 12 km, ami kicsit kikészített és örültem, hogy csak ennyit futok. Persze mikor drukkoltam a félmarcsisoknak, már irigykedtem...Azt hiszem, kirekesztem a "bezzeg mások már rég lefutották" hangokat a fejemből. Majd fokozatosan, szépen rákészülök, és majd lefutom, talán ősszel. Hacsak át nem veszi a futás szerepét a kapálás, veteményezés, locsolás stb.

Címkék: falu futás félmaraton vivicitta 12km

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uccuneki.blog.hu/api/trackback/id/tr904355943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.04.02. 15:15:22

Szólj bármikor és mehetünk hosszúkat futni, szívesen kimegyek oda falura.
Nem kell siettetni, de szerintem ha egyszer lefutsz egy félmaratont, akkor az legyen olyan amire örömmel gondolsz vissza. Inkább legyen több előkészület, mint egy felemás verseny ami után hiányérzeted van.

Frissíteni nem feltétlen szükséges, ha versenyt megelőzően elég folyadékot ittál. Én úgy vélem 15 kili fölött kell ezzel foglalkozni. Persze ez személyfüggő.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.04.02. 15:25:20

@Raиdoм_: Tervezek egy baráti közös futást Pakonyban, ha már körbenéztünk, szóval - OK.
FM kapcsán meg pont ezt érzem én is - inkább később futom meg, nyugodtan, jól; mint mondjuk most és egy rémálom, szenvedős futás legyen, amire borzalommal gondolok vissza és "csak" annyi benne a pozitívum, hogy lefutottam.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.04.02. 23:29:13

Néha van olyan, hogy nem úgy jön össze egy verseny, ahogy az ember szeretné. Szerintem nem baj, ez is tapasztalat.
Örülök, hogy a verseny után összefutottunk! :)

A félmaratonnak meg majd eljön az ideje, nem kell siettetni, fogod majd érezni. Mondom ezt úgy, hogy szerintem én túl korán futottam tavaly novemberben, de most is ugyanígy döntenék.

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2012.04.08. 12:44:09

Igen, edzessel es versennyel is megesik, hogy nem jol megy... nekunk noknek erosen fugg attol is, hogy a ciklusban hol jarunk, elvileg 1 hettel a M elott vagy a leggyengebb... es akkor csinalhatsz barmit, nem erdekes hogy szet-resztavoztad magad, vagy alig futottal, lassu es szerencsetlen leszel.
A falukor-tppverseny viccesen hangzik, addig jo, amig nem ismersz minden utcat millimeterre... utana lesz csak igazan uncsi :) Viszont tok jo neked, hogy erdo is van korulotted, gondolom alig varod, hogy felfedezd? :)
Es a kerti meg egyeb munkak tenyleg boldogitanak, ugyhogy ha eloterbe kerulnek igy tavasszal (akar a sporttal szemben), nem is nagy baj - ez ugyis szezonalis, majd telen ujra agyonsportolhatod magad :))

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2012.04.08. 12:45:14

ja, es ugye milyen jo baseballsapiban futni? Ha nap sut, attol ved, ha esik, szel fuj, attol! Hosegben lehet napellenzore cserelni, az meg kenyelmesebb :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.04.10. 11:51:38

@helga84: Tudom, hogy szokatlan, de én magamon azt figyeltem meg, hogy M alatt sokkal jobban teljesítek. Mindig akkor futottam legtovább, legjobb időt stb. (kivévbe persze, ha meg akarok halni a görcstől, de az ritkán van).
Falun kívüli tér még mindg nincs felfedezve, a húsvét alatt 1 centit sem futottam. Majd most 7végén körbenézünk végre.
És igen, nem is gondoltam volna, de nagyon jó baseball sapiban futni! Most már hiányzik, ha nincs rajtam.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2012.04.21. 12:36:56

én nem tévedek el futás közben.....
1) nem futok
2) ha igen, viszek magammal GPS-t :)
hogy ne minősüljön reklámnak, priviben kűddöm a sztori linkjét)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.04.27. 09:13:26

@helga84: Ugye! Köszi a cikket! Csomó barátnőm furcsán nézett rám, hogy ez hogy lehet, de akkor így már érthető. Végre vmi pozitívum is elmondható erről az egész "női baj"-ról :)
süti beállítások módosítása