Uccuneki!

Soha nem szerettem futni, pláne nem sokat. Mostanában mégis szoktam, mert nekem ez jó. Meg egészséges. Meg kihívás. Mert van hova fejlődni. Bőven.

Friss topikok

  • Simone Lewis: @snatch_: Szia, köszi, hogy benéztél ide! Azzal egyetértek, hogy megszokás kérdése, de amíg nem v... (2013.07.23. 12:02) Hogyan (ne) győzzük meg saját magunkat
  • Simone Lewis: @saaby.: Fú, ez jó kis naptár, köszi! (2013.06.06. 13:02) Az a terv, hogy nincsen terv
  • rrroka: @Simone Lewis: beírtam FB csoportjukba is, a nevet random választottam, nem csak ehhez a névhez, h... (2013.04.18. 08:42) Fussunk mint állat
  • T@Z: Köszi, sosem lehet tudni. :) Jó futást, gyönyörű a rakpart mindkét oldalon! (2013.03.05. 16:32) Évi update
  • csiripiszli12: @Simone Lewis: Hajrá! :) (2012.10.22. 13:35) Távirati stílusban

Linkblog

Fagyizni mentem Endomondo-val

Simone Lewis 2011.07.28. 13:30

A blog legelső posztjában azt írtam, hogy nincs GPS-es kütyüm. Jelentem, van!
Eddig meglehetősen egyszerű módon naplóztam a futásokat és nem-futásokat - excelben csináltam egy pár oszlopos "formanyomtatványt", kinyomtattam és kiragasztottam a konyhában a falra és oda írogattam, melyik nap mit bírtam összehozni. Így pont elégszer láttam egy nap, hogy tudjam, ideje megint csinálni valami mozgás-féleséget. Nem igazán értek a technikai vívmányokhoz, meg azt hittem, hogy minimum i-phone kell egy ilyen alkalmazáshoz, és nekem olyanom nincs. Miután két hete tök egyedül le tudtam tölteni a facebook alkalmazást a blackberry-mre (itt kérek szépen egy virtuális hátbaveregetést), felbátorodtam és elkezdtem utánanézni, hogy mit tudok letölteni a futásokhoz. Pár ismerősöm az Endomondot használja és miután az hozzáértők azt mondták jó BB-re is, hát mély levegőt vettem és letöltöttem. És tegnap jól ki is próbáltam!
Patellámra való tekintettel nem futni mentem, hanem bicajozni. Ezer éve nem tekertem, nem is volt Pesten a kerékpárom. Nagy kerekű, nehéz bicajom van, amit nem szívesen cipelek fel a lakásba, és amúgy sem férne el, így egy tárolóhelyet bérlek jó pénzért a lakástól nem messze immár 1 hónapja. Ha ki akarom használni, bicajozni sem árt (bár, ismerősőm szerint akkor használom ki teljesen a bérletet, ha végig ott áll a bicaj...). Szóval tegnap elindultam. Majd az első 50 méter után a kütyüt is bekapcsoltam :) Eldöntöttem, hogy a Vári cukrászdába megyek fagyizni. Nincs messze, nincsenek emelkedők és a Csömöri út forgalma olyan, ahol még merek tekerni (belvárosban még nem bicajoztam soha sem, ahhoz nyúl vagyok). Ahogy tekertem az egyik kis utcában, mintha beszélt volna valaki az övtáskámból - megnéztem, ez az endomondo beszél! Nem mélyültem el ebben ott abban a pillanatban, csak egy pillanatra nem tudtam hova tenni, hogy ki és mit karattyol. Rátértem a Csömöri útra. 10-ből 10-szer nem indexeltek az autósok, mikor kikerültek. Csak én vagyok ilyen mazsola, hogy ilyenkor indexelek, amikor kocsival vagyok? Még a buszok is jó nagy ívben kerültek meg, veszélyesen közel pedig egy fekete városi terepjáró és egy rendőrautó húzott el mellettem. No comment. Gyorsan elértem a fagyizóig, csak a végén volt egy nagyon enyhe emelkedő, meg egy vacak útszakasz, de addigra be is kanyarodtam a Vári elé. Annak ellenére, hogy közel nincs nyárias idő és este 8 óra volt, dugig volt a cukrászda, ami azért nem csoda, hiszen ez A Vári Cukrászda. Vettem két gombóc fagyit (sztracsatella és tej nélküli bodzás-ribizli) majd kiültem elnyalogatni. 5 percig sem tartott.
MISSION:COMPLETED.
Visszaültem a bicajra, bekapcsoltam a mendemondómat és elkezdtem hazafelé tekerni. Egy-két szakaszon baromi gyorsan mentem, ezzel a nagykerekű trekkinggel lehet neki tolni sík terepen, 29 km/h sebességgel is tudtam menni. Persze a zöldhullámot nem erre találták ki, úgyhogy mindig le kellett lassítani, majd visszagyorsítani. A Rákosi (!) út végén, a vasúti átjáró előtt lejtő is van, ott csak úgy suhantam 33 km/h-val, nagyon pöpec volt. A HÉV átjáró előtt meg leállítottam a kütyüt, mert ott általában állni kell vagy 5 percet márpedig a statisztikát lerontani nem szabad. Mikor hazaértem, megnéztem az eredményt: 10.5 km, 36 perc alatt és 277 kalóriát égettem el. Kérdés, mennyit vittem be a fagyival, de azt nem mérte a csodacuuc, tehát nem is volt :)
Egy problémam van csak a méréssel, mégpedig a magasságbeli szintkülönbségek mérése nagyon nem jó, biztos vagyok benne, hogy nem mentem 150 méternyi szintkülönbséget. Jövő héten kipróbálom futás közben is, bár kíváncsi vagyok, mennyire fog zavarni, hogy viszem a mobilomat, mert soha nem szoktam magammal cipelni. A dumálós auto-coach-ot majd kikapcsolom, nekem ne beszéljen bele a tempómba. És azt is eldöntöttem, hogy egy alkalommal elmegyek majd a Váriba, de futva. Aztán lehet, hogy hazafelé busszal megyek, akkor biztos jobb átlagsebesség jön majd ki a végére:)

Címkék: bicaj cukrászda fagyi vári endomondo

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uccuneki.blog.hu/api/trackback/id/tr173106999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.29. 13:49:47

Csak a mazsolák indexelnek! Ne légy mazsi. :P
Egyébként hajlamosak kis ívben kerülni főleg ha többsávos az út és nem akarnak sávot váltani az autók miattad. Ekkor kicsit pofátlannak kell lenni és beljebb húzódni akkor már veszi a fáradságot és kikerül rendesen.

Én se futottam korábban mobillal, de hozzá lehet szokni. Zsebembe és kezembe szoktam vinni, de szeretnék egy mobilos felcsatolható tokot majd szerezni.

iramszarvas 2011.07.29. 19:35:29

Hihihi, nincs iPhone-od, csak Blackberryd? Te szegény! De ha Obamának jó volt, akkor talán neked is jó lesz! :)

Welcome in the club! (Mármint az Endomondóéban, a Blackberryről nem tudok mit mondani... :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.07.29. 21:34:53

@iramszarvas: Obama utánam kezdte használni a BB-t, mert mondtam neki. Hétfőn mutatom meg neki, hogyan töltse le az Endomondot. :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.31. 17:09:16

Felvilágosítottak tegnap a Daubnerben fagyizva, hogy a Vári cukiban nagyon fincsi a fagyi. Ezek után ki kell próbálnom, mert két helyről megerősített infó csak igaz lehet.

Szar helyen van a Daubner is, mert útban a HHH-ra már odafelé elkezd motoszkálni az ember fejében egy gondolat arról, hogy be kellene térni oda. Miután meg fut egy tisztességeset már úgy érzi minden joga megvan a jutalomhoz. Ez történt velünk tegnap is. :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.07.31. 18:48:20

@BRandom: Daubnerben a juhtúrós pogácsa a csúcs. Fagyizni a Váriban kell :)
Ha gondolod, egyszer összehozhatunk oda egy futást / bicajozást a közeljövőben!

szistvanka · http://szisa.com 2011.08.04. 17:16:19

Endomondoban a magasságadatok tényleg messze vannak a valóságtól. Mondjuk inkább a GPS mérés pontatlan. Garmin Connect ebben pl. jobb, mert ott van térkép alapú magasság korrekció. Az szerintem elég jól közelít a valósághoz.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.08.04. 17:44:12

@szistvanka: Hmm ezt nem tudtam. Nekem ez hiányzott mindig is, hogy kézzel behúzom az útvonalat, mert nem mért vagy nem vittem kütyüt és a szintet nem tudom beírni. Még akkor se ha pontosan tudom, mert van itinerem. Pedik a kalóriák szempontjából nem mind1, hogy sík terepen vagy emelkedőkön küzdesz.

szistvanka · http://szisa.com 2011.08.04. 18:02:49

@BRandom: az első pár futásomat telefon+endomondo-val tettem meg. Már akkor láttam, hogy a magasságadatok nem stimmelnek. Így direkt olyan garmin órát választottam ami a kalóriaszámításnál a pulzust veszi alapul.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.08.04. 18:07:43

@szistvanka: Egyébként annyira nem zavar, hogy a kalória nem tökéletes, de a minél pontosabb adatok azért jól eső érzéssel töltenének el.

Én sokat teljesítménytúrázom és ott a szintkülönbség a mértékadó nem is a távolság. Itt viszont elhasal a történet.

szistvanka · http://szisa.com 2011.08.04. 18:20:59

@BRandom: Nem tudom milyen gps kütyüt használsz, de ha megvan a tcx vagy gpx vagy fit (ezt nem tudom milyen) file, azt már fel lehet tölteni garmin connectbe.
süti beállítások módosítása